معنای دید در شب در دوربین مدار بسته

(IR ( infrared به معنی طیف مادون قرمز می باشد . دوربین های دید در شب IR با استفاده از LED های مادون قرمز محیط پیرامونی خود را روشن کرده و این امکان را به وجود می آورند که شما می توانید در شب نیز تصویر داشته باشید .
باید به این نکته توجه داشت که نور مادون قرمز از برد خیلی کمتری نسبت به نور مرئی برخوردار می باشد و بخش های وسیعی از آن امکان رد شدن از شیشه های پهن را ندارد به همین دلیل با وجود شیشه های پهن در جلوی دوربین نور دوربین منعکس خواهد شد . مادون قرمز همچنین امکان شناسایی رنگ ها در حالت دید در شب یا مادون قرمز را در زمانی که فعال باشد امکان شناسایی رنگ ها نیز وجود نخواهد داشت و تمامی تصاویر از طریق روشنایی این چراغ ها ضبط خواهد شد و به صورت سیاه و سفید دیده خواهد شد .
امواج مادون قرمز به بخشی از طیف امواج که از طریق چشم انسان نمی توان آن را دید اما از طریق سنسورهای تصویر دوربین ها قابل رویت می باشند . بدینوسیله دوربینهای دید در شب میتوانند بدون وجود نور مرئی محیط اطراف خود  را روشن کنند .

نقطه ضعف دوربین های دید در شب

اشباع تصویر : بزرگترین ضعف دید در شب IR اشباع شدن تصویر دوربین مداربسته در مواقعی که اجسام و یا افرادی به دوربین مداربسته نزدیک شوند که از طرق پرتاب LEDها نور دوربین با برخورد با آن اجسام و یا افراد باعث  میشود که چهره آن فرد قابل شناسایی نباشد و به صورت یک نقطه پر نور روشن نمایش داده شود .

انعکاس روی سطوح : سطوح فلزی و شیشه ای نور مادون قرمز را به شکل متفاوت از نور مرئی منعکس می نماید . این موضوع موجب خواهد شد امکان دیدن اجسام پشت شیشه کاهش یافته و یا پلاک خودروها بر اثر انعکاس امواج مادون قرمز به صورت واضح به نظر برسد . به این خاطر معمولا دوربینهای مداربسته دید درشب را به شکل بدون IRR انتخاب نموده و برای خوانا بودن پلاک از نور مرئی استفاده می نمایند .
برد پایین : منتشر کردن امواج مادون قرمز با برد کمتری نسبت به نور مرئی صورت گرفته میشود ؛ البته ال ای دی های مادون قرمز حتی در صورت زیاد بودن از نظر تعداد هم نور کمتری ایجاد می نمایند . دوربین مداربسته دید در شب معمولا برد مفیدی بیش از ۳۰۰ متر ندارند و اگر که محوطه کاملا باز و تاریک هم باشد این برد کمتر هم خواهد شد .

منظور از EXIR IR یا AREI در برخی از دوربین های مداربسته جدید چیست ؟
EXIR نوعی از LED های پرقدرت دید در شب است که به علت تمرکز بیشتر و انتشار متمرکز برد دید در شب بسیار بیشتری را برای دوربین مداربسته بوجود می آورد . استفاده از این دوربین های مداربسته با این کیفیت دید در شب برد بسیار بالا و مناسبی دارند .

Comments

Popular posts from this blog

How to Buy a Security Camera

منظور از دوربین مداربسته مخفی چیست ؟