منظور از دوربین مداربسته مخفی چیست ؟

منظور از دوربین مخفی چیست ؟
استفاده از دوربین های مداربسته با توجه به نوع کاربرد و محل های مورد نیاز برای استفاده از آن ها متفاوت می باشد . به همین جهت مدل های متفاوتی از این دوربین ها برای کاربردها و مصارف گوناگون طراحی و ساخته می شود ، یکی از این نوع مبدل ها دوربین های مخفی است که با استفاده از این نوع دوربین ها می شود مکان را به صورت غیر محسوس مشاهده نمود . کیفیت این دوربین ها ضعیف یا متوسط هستند .

1-دوربین های مخفی مینیاتوری پین هل :
دوربین های مخفی پین هل از رایج ترین دوربین های مداربسته مخفی هستند . نحوه ی نصب این دوربین ها طوری است که باعث می گردد شما نتوانید این دوربین ها را ببینید . پین هل به معنی سوراخ کوچک می باشد و به مفهوم لنزهای این نوع دوربین ها است . چون به گونه ای ساخته می شوتد که بتواند از یک سوراخ یا حفره کوچک تصویر را مشاهده نمایید . این نوع دوربین ها با کیفیت های مختلفی که تولید می گردد ، که قیمت دوربین های با کیفیت آن تا حدودی بالا است .

2-دوربین های مداربسته مینیاتوری معمولی ( Miniaturi Camera )
دوربین های مداربسته کوچکی که برای استفاده شخصی و سیستم های مداربسته کوچک استفاده می گردد . این نوع از دوربین ها که دارای لنز ثابت ، قیمت ارزان و به راحتی قابل پنهان کردن هستند . بعضی از این دوربین های مینیاتوری دارای مادون قرمز هستند که امکان تصویربرداری در شب را هم دارند . دوربین های مداربسته مینیاتوری از نظر شکل ظاهر شبیه دوربین های  پین هل می باشند . با این تفاوت که لنز این نوع دوربین ها با دوربین های پین هل متفاوت است . ولتاژ کاری این دوربین های مداربسته مینیاتوری 12 ولت مستقیم با توانایی انتقال صدا و تصویر می باشد . نحوه نصب این نوع از دوربین های مداربسته مثل دوربین های مداربسته پین هل است .

5-دوربین های مداربسته مینیاتوری بی سیم
اندازه این مدل دوربیم از دوربین های معمولی بزرگ تر می باشد . که به شکل بیسیم می شود از آن ها استفاده نمود. این مدل دوربین ها دارای یک گیرنده می باشند . که سیگنال های دریافتی را به این گیرنده ارسال می کنند و به این طریق می شود تصویر ارسال شده از این نوع دوربین ها را دریافت کرد.

4-دوربین های مداربسته دتکتوری
ساخت قاب این نوع از دوربین ها به شکل دتکتور بوده و سیستم های آتش سوزی یا دتکتور دزدگیر در سیستم اعلام رقت می باشند . ساخت بدنه این دوربین ها موجب گردیده که تشخیص این دوربین ها بسیار مشکل شود .

5-دوربین های مداربسته هالوژنی
ابعاد و اندازه این نوع از دوربین های مداربسته به شکلی است که خیلی راحت در قاب یک لامپ هالوژنی قابل کار گذاشتن می باشد .

6-دوربین مداربسته آیینه ای
مدل این نو دوربین مداربسته از یک آیینه یک طرفه ساخته و از بیرون به شکل یک آیینه محدب به نظر می آید . درون آیینه یک دوربین نصب گردیده که تصاویر را ضبط می نماید . اگر  نمی خواهید از این نوع دوربین ها استفاده کنید باید نور محیط را تنظیم کنیم تا دوربین نور خوبی برای ضبط تصاویر داشته باشیم .

باید در نظر داشته باشید که نصب این نوع دوربین های مداربسته (مخفی) پیگرد قانونی داشته و باید پیش از نصب در هر مدلی در این مورد تحقیق و با مراجع قانونی هماهنگی نمایید .

Comments

Popular posts from this blog

How to Buy a Security Camera